سلام.
حاج آقای سید رحیم توکل نامی هستند در قم که به‏مناسبت‏های مذهبی میان تهران سخن‏رانی. و اتفاقاً مورد توجه خانواده ما هم هستند. بحث‏های اخلاقی- اعتقادی خوبی می‏کنن. طبق همون اصلی که بسیاری از معارف روزی آدم‏ه و خدا براش مقدر می‏کنه، (مثل اینکه یه سالی تو محرم هرجا می‏ری حرف از زهیره)، روزهای مشهدبودن امسال‏مون مصادف شده‏بود با صحبت حاج آقای توکل در صحن امام خمینی(ره).

ما هم با کلی مجاهده و ریاضت نفس شب آخر مشهدبودن کلاه قرمزی رو بی‏خیال شدیم و رفتیم پای صحبت‏شان. این چند جمله هم توشه‏ی آن کفّ نفس‏ه.
- - - - - -

همه‏اش که نمی‏شه دنبال معلول باشیم،
یعنی فقط از گناه توبه کنیم.

باید دنبال رفع علل گناهان‏مان هم باشیم.
اینجاست که طبیب تشخیص‏اش و نسخه‏اش مهم می‏شود.

عامل گناه سه چیز است:
1- اخلاق رذیله
2- ضعف اعتقادات
3- غفلت

باید ببینی گیر کدام‏ی و راه رفع گیرت چیست.

چاکر امام رضا(ع) هم هستیم.

یا علی

- - - - - -
بعد تعطیلات بیش از 250تا فید تو ریدرم بود که حالا کمتر از 20تا شده. یعنی باید به زودی منتظر مجموعه لینک‏های مختلف باشید.

+ جمعه 21 فروردین 88؛ 11:30 صبح

-) «می‏فرمایند: «حبّ الدّنیا رأس کل خطیئة»، یعنی علاقه به دنیا و زیبایی‏های آن ریشه‏ی همه گناهان است.

خدا توی قرآن می‏فرماید: «ان هذا الدّنیا لهو و لعب»، یعنی اینکه این دنیا یه بازی بیشتر نیست، حالا باید دید که آدم عاقل به یه بازی اعتماد می‏کنه یا نه.

نتیجه اینکه: انسان عاقل به دنیا دل نمی‏بنده و وقتی که به دنیا دل نبست، گناه نمی‏کنه. به‏همین راحتی!»

--) «یکی ازپیامبران برای قبول توبه‏ی فردی ازبنی اسرائیل به درگاه خداوند شفاعت می‏کرد.خدابه او فرمود: به عزت‏ام سوگند اگر همه‏ی اهل آسمان‏ها و زمین برای وی شفاعت کنند تا زمانی‏که شیرینی گناه در دل‏اش باقی است، توبه‏اش را نپذیرم.(کنزالعمال ح10174)

توبه برلب سبحه بر کف دل پر از شوق گناه/ معصیت راخنده می‏آید ز استغفار ما (صائب تبریزی)

این بنابر فرموده‏ی امام علی(ع) مرحله‏ی اول ترک گناه است (شیرینی‏اش رو بردن)»

+ شنبه 29 فروردین88؛

اتفاق جالبی افتاد که حقیر اسم حاج آقای توکل، یعنی رحیم، رو با آقای حیدر توکل که مداح هستند اشتباه کرده بودم. جالب‏تر برام این بود که دوستان خواننده که حتی ابراز آشنایی با ایشون رو کرده بودند هم تذکری نفرمودند. جالب نیست؟